<!–more–>Najróżniejsze terenowe gry są coraz popularniejsze pośród firm o różnej wielkości. Ich właściciele dostrzegają bowiem spore zalety, które odnieść można przy organizacji takiego wydarzenia. Właściwie przeprowadzona gra potrafi poprawić relacje pomiędzy pracownikami, a oprócz tego poszerzyć kompetencje i umiejętności tak przydatne w wielu zawodach.
<br>
Całkiem niedawno z naprawdę dużym rozmachem zorganizowano przez znany koncern farmaceutyczny gra szkoleniowa, którą wielu uznało za największą w Polsce. Udział w niej bowiem wzięli praktycznie wszyscy zatrudnieni, co dało 450 osób. Poza tym wszystkim się opiekowało prawie czterdziestu trenerów, którzy byli odpowiedzialni za zajęcia z grupami zawodników.
<br>
Pewną część z tej trenerskiej grupy stanowiły osoby ze szkoleniowej firmy, ale większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Zostali oni zaproszeni wcześniej do hotelu, w którym wszystko było organizowane, i odbyli tam krótkie szkolenie. Tym sposobem bez żadnych problemów dawali sobie radę z pracą z uczestnikami.
<br>
Jednym z ważniejszych trenerów był sam Prezes Zarządu, który w życiu prywatnym jest doświadczonym alpinistą. Zdecydował się on wykorzystać swoją pasję i zainteresowania do tego, żeby w oparciu o górską wyprawę przekazać pozostałym słuchaczom dużo przydatnej wiedzy w temacie zarządzania zespołem, motywowania i rozwiązywania sporów. Tym samym nawiązał on do zagadnień zespołowej pracy, tak istotnej w większości firm.
<br>
W czasie organizowanej gry uczestnicy zostali podzieleni na 25 zespołów, które przez cały dzień realizowały zaplanowane cele. Najważniejszy element gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające nieszablonowego podejścia zadania, w których członkowie zespołów wykazać się musie dużą dozą zaufania i komunikacji.
<br>
Eksperymenty te były kończone daniem drużynie odpowiednich kart, z którymi ta musiała się dokładnie zaznajomić. Przy analizie wspomnianych kart tak naprawdę uczestnicy weryfikowali własne poczynania przez pryzmat pięciu podstawowych kompetencji, co pozwalało im na odniesienie się do swoich codziennych zajęć.